wtorek, 22 listopada 2011

Przepis na oszczędne śniadanie



Pomysłów na nowe dania mam mnóstwo. Nie zawsze jednak pokrywają się one z tym, co aktualnie znajduje się w mojej lodówce... 
Jak zaoszczędzić, a przede wszystkim: jak nie wyrzucać jedzenia? Dziś rada numer jeden:
Chleb zamiast bułek
Bochenek własnoręcznie upieczonego, bądź kupionego w piekarni chleba jest ekonomiczniejszy niż bułki. Wiadomo, że najsmaczniejsze jest jednak świeże pieczywo. Co zrobić z lekko czerstwym chlebem? Przerobić na grzanki! Do tego, takie śniadanie na ciepło, wspaniale dodaje energii w zimowe poranki!:)
- Kromki chleba obtaczamy w roztrzepanym z mlekiem jajkiem. Doprawiamy cynamonem i wanilią. Smażymy z obu stron na roztopionym maśle. Podajemy z ulubionym dżemem. Dla mnie najsmaczniejsze są z dżemem pomarańczowym i kubkiem gorącego kakao:) W wersji wytrawnej zamiast cynamonu i wanilii dodajemy czosnek, oregano, bazylię i tymianek.
- Kromki chleba smarujemy pozostałym z obiadu pesto. Posypujemy parmezanem. Można dodać uprażone pestki słonecznika. Użyć możemy praktycznie każdego sosu, który zostanie nam z poprzedniego dnia (np. sosu pomidorowego, czy szpinakowego).
- Kromki chleba nacieramy oliwą z oliwek i czosnkiem. Posypujemy solą morską i zapiekamy w piekarniku.


A Wy co robicie z czerstwego chleba?
Dobrego dnia!:)

15 komentarzy:

  1. czerstwy chleb mi czesto towarzyszy, a raczej towarzyszył na pierwszym roku studiów. kupowałam go za dużo, nie jadłam, długo trzymałam i gdy przychodził głód był idealny. Ja chyba standardowo robiłam tosty z dużą ilością masła albo oliwy z oliwek i pomidory, albo moje tzw. "chlebojajo", jajko, rozbełtać, soli, pieprzu, moczyć w tym kromkę i na patelnię. mniam mniam. moje pomysły podobne do Twoich :D pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam tosty z czerstwego pieczywa, są o wiele lepsze niż ze świeżego. czasem nawet specjalnie odkładam chleb aby sczerstwiał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi najbardziej podoba się ta ostatnia opcja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  6. wartościowy wpis na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  7. W dzisiejszych czasach gdzie żyje się oszczędnie - warto poznać te propozycje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki fajnie było przeczytać ten wpis!

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawy przepis, apetycznie to wygląda na pewno wypróbuję przepis w domu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Każdy ma swój sposób na oszczędne śniadanie a zwłaszcza teraz.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować. Akurat taki chlebek mam to już wiem co będzie na kolacje

    OdpowiedzUsuń