czwartek, 13 października 2011

Zupa cebulowa


Ciągle zimno. Czuję, że dopada mnie jesienna chandra. Potrzebuję czegoś rozgrzewającego, intensywnego i aromatycznego. Sięgam po cebulę, czosnek, tymianek, natkę pietruszki... Kubek pachnącego bulionu. Szczyptę parmezanu. Kubek jasnego piwa. Wszystkie te składniki lądują w garnku. Zupa cebulowa. Wariacja na temat słynnej francuskiej zupy cebulowej. Zupa cebulowa po polsku:) Przepis na powyższą  zupę cebulową znalazłam w ostatnim numerze "Kuchni" (polecam!) Od razu dodam, że nie jest to klasyczna francuska "Soupe a l'oignon gratinée". Niemniej jednak, zupa jest przepyszna. Długo duszona i gotowana cebula robi się słodka, a piwo nadaje jej przyjemnego aromatu.

Składniki:
7 cebul
1/2 butelki jasnego piwa
kubek bulionu warzywnego
natka pietruszki
suszony tymianek
suszony czosnek
sól
pieprz
szczypta cukru
starty parmezan
świeża bagietka
oliwa z oliwek 


Cebulę kroimy w piórka. Czosnek drobno siekamy lub wyciskamy. Wrzucamy do garnka z rozgrzaną oliwą i dusimy, aż cebula zmięknie (ja lekko posłodziłam cebulę). Wlewamy piwo i bulion. Gotujemy na małym ogniu przez ok. 45min. Przyprawiamy solą, pieprzem, tymiankiem, suszonym czosnkiem i szczyptą cukru. Dodajemy posiekaną natkę pietruszki. Na koniec doprawiamy startym parmezanem. Podajemy ze świeżą bagietką lub grzankami natartymi czosnkiem i posypanymi parmezanem.


Dobrego dnia! I nie dajcie się jesiennym smutkom!:)

7 komentarzy:

  1. Kiedyś myślałam, że zupa cebulowa jest zbyt ostra od cebuli jakaś taka "no nie", a jak zrobiłam (dawno to było), to się okazało, że cebula duszona długo w bulionie (piwo też by pasowało!) jest świetna. Rozgrzewająca i nawet słodkawa. Pozdrawiam i dzięki za przypomnienie:) Na chandrę, jak znalazł... Niestety typ ze mnie ciepłolubny, a jaka pogoda jest jesienią i zimną wszyscy wiemy.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny artykuł, będę tu wracać

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny artykuł, będę tu wracać

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe i interesujace wpisy

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe i interesujace wpisy

    OdpowiedzUsuń
  6. inspirujące wpisy i fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń