poniedziałek, 19 marca 2012

Leniwe na słodko.


Pierwszy wiosenny weekend.
Cienki sweterek.
Wygodne buty. 
Aparat.


Konstancin.
Tężnie. 
Spacer nad wodą.
Filiżanka kawy.
Gazeta.
Rozmowa o wszystkim i o niczym.


Niedziela.
Wilanów.
Pałacowe przestrzenie.
Stukot stóp na posadzkach.
Spojrzenia z pozłacanych ram.
Ogród.
Nieplanowane spotkania.
 

Zmęczeni słońcem i świeżym powietrzem wracamy do domu. Na koniec leniwego weekendu... leniwe na słodko.

Składniki:
(porcja dla 4 osób)
500 g twarogu
4 jajka
1,5 szklanki mąki (plus mąka do podsypywania)
50 g masła

Masło rozpuścić w rondelku. Ostudzić.
Oddzielić żółtka od białek.
Białka ubić na sztywną pianę.
Twaróg przemielić w maszynce do mięsa. Dodać do niego żółtka, masło i mąkę oraz pianę z białek. Zagnieść (wedle potrzeby dosypywać mąkę).
Zagniecione ciasto podzielić na kilka części, a z każdej z nich formować wałek.
Kroić na małe kawałki.
Wrzucać do wrzątku. Gotować ok.2 min. (aż wypłyną).
Podawać z musem owocowym (ja zmiksowałam kiwi), śmietaną, serkiem homogenizowanym lub posypane cukrem.

  

P.S. Oczywiście nie udało mi się oprzeć słodkością:) W sobotę zaatakowała mnie szarlotka:)

A w niedzielę gofr z bitą śmietaną i czekoladą:)

Już nie mogę się doczekać kolejnego weekendu.
A tymczasem życzę Wam dobrego tygodnia:)
B.

8 komentarzy:

  1. Jak ja kocham te wiosenne weekendy. W ogole wiosne kocham. I leniwe tez bardzo lubie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wiosna na dobre się już u nas zadomowi:)
      Pozdrawiam ciepło!:)

      Usuń
  2. Nie jadłam nigdy leniwych w towarzystwie owocowego musu, ale myślę, że warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, bo całkiem dobrze się to komponuje:)
      Pozdrawiam serdecznie!:)

      Usuń
  3. Ależ piękne zdjęcia!
    Wyciągam rękę po gofra;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam leniwe w wersji na słodko.

    OdpowiedzUsuń